torsdag 27 oktober 2011

Namnam för nageln

Mina naglar har det alltid varit lite synd om. Fram tills jag var.. 18? Så bet jag på dom. Så länge jag minns iallfall, så det måste vara  i minst 13-14 år. Helt sjukt. Och lite äckligt..
Nu är jag fri från nagelbitning sen ca 1,5 år sen och mina naglar växer som gräs. Problemet är bara att dom är så sköra och lätt skivar sig/går av.

Min lösning sen i somras har varit Isadoras Second Nail. Gör nageln lite tåligare och den skivar sig inte. Använder den som baslack just nu, men söker efter ett annat baslack eftersom jag inte riktigt gillar den som det. Men som "second nail" är den helt underbar.

Nagelolja är en riktigt bra sak också. Hjälper till att fukta nageln (den blir inte lika lätt missfärgad) och håller nagelbaden hela och fina. Har två favoriter, bodyshops almond oil nail & cuticle och Scratch's nail food.


Isadora Second Nail 79:-,  Scratch Nail food 180:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du vill kommentera.
Jag svarar på kommentarer i fältet för att det är lättast att hålla koll då!

Spam och kommentarer som är negativt riktat till mig som person kommer att raderas.