onsdag 28 mars 2012

London i mitt hjärta!

Förra helgen spenderade jag både tid och pengar i London. Heeeeeeeelt amazing stad, om jag får säga det själv. Och dyr?!?!? Vart kommer det ifrån? Sett till priserna för samma produkter i sverige är det ju "billigt" där, både kläder och skönhet.

Nåjanåja. Blev ju då lite nytt i sminksamlingen.
Lyckligast blev jag nog inne på Boots. Inte nog med att dom hade Batiste torrschampoo för £2.90, alltså ungefär 30(!!!!!!!!!) svenska kr/flaska, det var tag 3 för 2 på alla smink/hårgrejer. Fick alltså 3 flaskor batiste för 60 kr. Jämfört med i sverige där EN kostar kring 69-79/st. Sjukt. Helt sjukt.


Från Vänster, upp: MAC Blush - Pinch O´ Peach. Pris i sverige: 225kr. Jag köpte den på taxfreen på Heathrow för £14.5 ~ 155 kr.
MAC Eyeshadow - Satin Taupe. Pris i sverige: 175kr. Även den köpte jag på heathrow. För £10!!! alltså 105kr. Inne i London gick en macskugga på £12 (= 127kr. vilket fortfarande är mycket billigare än sverige. Nästan 50kr skillnad!)

Nere till vänster har vi en liten skugga från Urban Decay. YDK (återkommer till den i ett senare inlägg) Vad den kostade kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg. Fy skäms. Men TROR den gick på 12-13 pund. Knappast mer.
Sist men inte minst; YSL Vernis A Lévres, Nr 15 Rose Vinyl. Hade STORA problem att välja något på arlanda. Valet föll iallafall till slut på den här. Jättefiiiin. Ska visa nån dag. Kostade hur som helst 245kr där, i affärer kring 305.

Sätter punkt här. Men vänta bara. Det kommer mer!

1 kommentar:

  1. Åhh åker till London nästa helg, kan du tipsa om vad jag ska besöka? Vore jättetacksam :)

    SvaraRadera

Roligt att du vill kommentera.
Jag svarar på kommentarer i fältet för att det är lättast att hålla koll då!

Spam och kommentarer som är negativt riktat till mig som person kommer att raderas.