onsdag 3 augusti 2011

1. När började du sminka dig, och hur lärde du dig att sminka?

Började väl nångång i femman. Smeta på lite ögonskugga.. Typ. Fy vad fult det var nu när jag har sett bilder på det. Hade en liten samling med krämskuggor. Fick ett rouge av farmor också en gång. Vi var på stan och så hittade jag ett från Lumene. Ett krämrouge. Det var nog min första sminkgrej. Riktiga alltså, inte nå hello kitty-skit.
Visste inte riktigt vad man hade rouge till (var ju bara 11.. haha) och kletade in hela ansiktet i det. Märkte då att det var något fel.

Hela sexan gick jag runt med kajal på vattenlinjen och rouge. Ibland lite läppglans...
I sjuan ville jag lära mig lite mer. Började använda mascara och lite andra saker också. Varje söndag tog jag mammas smink och ställde mig framför spegeln och provade lite allt möjligt.

Har väl mest lärt mig genom att läsa tips på olika bloggar, tidningar etc, har fått sminka andra och såna saker. Lär mig fortfarande mycket, letar tips och inspiration i andra bloggar men även i tidningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du vill kommentera.
Jag svarar på kommentarer i fältet för att det är lättast att hålla koll då!

Spam och kommentarer som är negativt riktat till mig som person kommer att raderas.